2013. január 2., szerda

13. fejezet - Meglepetés... vagy mégsem?




 Izgatottan nyomtam a csengőt Richiék kapuján, mire egy álmos arc jelent meg az ajtóban.
- Hát te? - dünnyögte, miközben kitárta az ajtót, és behátrált az előszobába.
 Úgy nézett ki mint egy alvajáró. Ott állt egy szál alsógatyában, a haja összevissza, kócosan meredezett, alig bírta nyitvatartani a szemét, az arca pedig még gyűrött volt a párnájától. - Hány óra van? - kérdezte ásítva.
- Fél tíz. Nem gondolod, hogy már ideje lenne felébredni?
- Ümm, nem. Te miért jöttél ilyen korán? És hogyhogy ide?
- Miért-miért... Nem emlékszel? Ma mondjuk meg a többieknek, hogy kibékültünk!
- Aha... Tényleg. - Elindult a ház belseje felé, én pedig követtem, hogy megpróbáljam ”Éber” - üzemmódba kapcsolni.
- Ennyi?
- Bocs, de eltart egy ideig, amíg felébredek. Nem aludhatnék még egy kicsit? - kérdezte, miközben belépett egy szobába, ami minden bizonnyal a sajátja volt, és lazán arébb dobta a takaróját.
- Nem.
- Oké, akkor várj meg itt.
 Elment valahová, én meg addig szemügyre vettem a szobáját. Egyszerű, fehér falak, parketta, egy sötétkék szőnyeg, középen az ablakok alatt egy nagy franciaágy barna-kék takaróval és párnákkal. Az ágy mögött egy fa íróasztal állt, rajta mindenféle cuccok hevertek rendetlenül, a polcokon cédék, DVD-k, néhány könyv... és mindenhol, de mindenhol deszkás cuccok. Ha egy szóval kéne jellemeznem, akkor: Richie. A szobája pontosan olyan volt mint ő, rendetlen, de mégis tökéletes. Eltűnődtem, vajon az én szobám is tükrözi-e a személyiségemet... Kinéztem az ablakon. Simán rá lehetett látni a kertünkre, amit csak egy kerítés választott el az övükétől. Kár, hogy az én szobám nem a kertre néz...
- Visszatértem - mondta Richie a hátam mögött, immár éber hangon. Megperdültem a tengelyem körül. Farmerban és pólóban állt, a haja megfésülve, a szeme éber és szikrázóan kék.
- Üdv az élők között - mosolyodtam el. Közelebb lépett, arcomat a kezébe fogta és megcsókolt.
- Nem is tudom, mi ütött belém az előbb... - mormogta, amikor elhúzódtunk egymástól.
- Hát én sem. De gyere, még elkésünk! - figyelmeztettem.
- Honnan? Hiszen mi vagyunk a meglepetés.
- Akkor is. Még gyanakodni fognak.
- Hát jó - mondta, de azért újra megcsókolt.
- Hé! - toltam el magamtól nevetve. - Erre most nincs időnk.
- Ha te mondod...
 Kimentünk az előszobába, ahol eszeveszetten keresgélni kezdte a kulcsát. - Hova a fenébe rakhattam, hova a fenébe rakhattam? - ismételgette. Én meg csak álltam az ajtóban, és kuncogva figyeltem a bénázását. Felforgatta az újságokat, az esernyőket, végigtapogatta a polc tetejét, végül pedig hasra vágta magát, és a szekrény alatt kutatott.
- Öhm, Richie? - kérdeztem, megpróbálva minél ártatlanabb hangot megütni.
- Igen?
- Véletlenségből nem ezt keresed? - emeltem fel egy kulcscsomót a fogasról. Felkapta a fejét, aztán felpattant. - De, pont ezt kerestem - mondta, és kikapta a kezemből. - Már indulhatunk is.
  Kitessékelt az ajtón, majd követett, és a kulcssal bezárt.  Aztán fennhangon szavalni kezdett: -Ne terhelje hát vállunkat késlekedés vádja! Előre, barátom, többé semmi nem tartóztathat fel bennünket!
 Kitört belőlem a röhögés.
- Te nem vagy normális, az holtbiztos.
- Ugyan ki akarna normális lenni? Hiszen abban semmi érdekfeszítő nem leledzik.
- Te már csak tudod.
- Kétségbe mered vonni feljebbvalóságomat, bitang?
- Jaj, hagyd már abba! Annyira természetellenesek ezek a szavak a szádból.
- Hogyan? Szóhasználatom nem nyeri el tetszés...
- Nem! - vágtam a szavába, és a csuklójánál fogva megállítottam.
- Mit merészelsz? Vedd le rólam a kezed, te mocskos...
 Ezúttal én állítottam meg a szóáradatot egy csókkal. Belekapaszkodtam a nyakába, lábujjhegyre álltam és betapasztottam a száját a sajátommal.
- Hé, én úgy tudtam, sietünk - vigyorgott, amikor szóhoz jutott.
- Sietünk is. Csak ezt már nem lehet kibírni.
- Mily gondolatok rejlenek rózsás arcod mögött?
- Nem is rózsás!
 Finoman belecsípett az arcomba, mire felvisítottam.
- Most már az - vigyorgott ördögien. Legalábbis számomra úgy tűnt.
- Ja, a dühtől - vágtam vissza. - Minek is neveztél az előbb? Mocskos...?
- Tündér.
- Mocskos tündér?! Ez meg miféle szókapcsolat?
- Fogalmam sincs. De gyere, nem késlekedhetünk tovább! Már közel a cél.
- Ha nem hagyod abba... - sziszegtem vészjóslóan.
- Oké-oké, befejeztem. De tényleg mindjárt odaérünk. Harcra fel, győzni kell!
 Vetettem rá egy lapos oldalpillantást. - Meg főleg.
- Na, tegyünk úgy, mintha jóban lennénk, tündérkém.
 Felnevettem. - Ezt tettetni kell, hercegem?
- Neked talán igen, édes kis tünci-bogárkám!
- Vöee, fúj, mindjárt elhányom magam - vihogtam.
- Szegény kis nyuszifülem, rosszul érzed magad?
- Oké, elég lesz, mert tényleg hányni fogok a nagy leleplezés előtt.
 Hirtelen megzizzentek  a levelek a mellettünk álló bokron.
- Hé, mi volt ez? - kiáltottam fel.
- Micsoda? - értetlenkedett Richie.
- Hát ez a zaj.
- Én nem hallottam semmit.
- Lehet csak képzelődtem - motyogtam, de az előbb még megesküdtem volna, hogy egy szőke hajzuhatagot láttam megvillanni a levelek mögött...
 Megcsörrent a mobilom.
- Halló?
- Szia, Jenny, hol vagy most?
- Szia Timi, mindjárt odaérek a Yellowhoz, nem ér rá...
- Nem, azonnal gyere haza!
- De miért?
- Nem vagyok benne biztos, de mintha Lucy-t láttam volna elfutni az utcánkban.
- Mi? Lucyt? De hát az képtelenség!
- Miért lenne képtelenség? Azonnal indíts hazafelé! Én is odamegyek.
- Hát jó. Sietek.
 Letettem a telefont, aztán Richienek kezdtem hadarni. A szemem előtt borzalmas képek peregtek, ahogy a kutyám élettelenül fekszik az úttesten...
- Bocsi, ne haragudj, muszáj hazamennem, Timi ott vár, azt mondja Lucy elszökött... Majd holnap elmondjuk a többieknek, oké?
- Ne segítsek?
- Ne, ne, akkor azzal menne az idő, hogy Timinek magyarázzuk, miről is van szó, ráadásul vége a nagy leleplezés-akciónak. Menj csak be a Yellowba, és tégy úgy, mintha nem tudnál semmiről, oké? Megeleszünk Timivel.
- Ha biztos vagy benne...
- Igen, biztos vagyok, de most rohannom kell! - nyomtam egy gyors csókot a szájára, aztán még futtomban visszakiáltottam: - Szia!
 Lélekszakadva rohantam hazafelé, aztán a kapu előtt lefékeztem, mert majdnem beleütköztem Timibe.
- Nincs itt - közölte.
- Hát azt meg honnan tudod?
- Nyitva volt a kapu és bementem - mutatott az ajtóra, ami valóban nem volt bezárva.
- Basszus! Nem zártam be - csaptam a homlokomra. - Hogy lehetek ilyen hülye?
- Azt nem tudom, de nincs időnk ezen rágódni. Elhoztam a pórázt. - Megragadta a karom, és ráncigálni kezdett a saját házuk felé. - Arra felé láttam - mondta, és futólépésben befordultunk  sarkon.
 Sehol semmi. Végigfutottunk az utcán, aztán egy kereszteződésnél jobbra-balra kapkodtuk a fejünket.
- Ott van! - kiáltottam fel, mert jobb oldalon megláttam egy apró, aranyszínű foltot bóklászni. Követtük, de amikor a közelébe értünk, ő is begyorsított.
- A francba! Állj meg - szóltam Timire, mire ő értetlenül megállt.
- Most mi van?
- Egy kutyát nem jó ötlet futva követni, mert ő is futni kezd!
- Hanem mit csináljunk? Várjunk, amíg elüti egy autó?
- Nem. - Megrázkódtam már a gondolattól is.
- Csak simán sétálunk - lehetőleg nem csigatempóban - és... fogalmam sincs. Hivogatjuk. Vagy bekerítjük. Mit tudom én! Csak odajön hozzám, hiszen ismer! - akadtam ki.
- Jó, nyugi. Nézd, már meg is állt.
 Látszólag nyugodtan közelítettük meg, miközben ő a füvet szagolgatta, és már majdnem elértük, amikor felkapta a fejét, és futásnak eredt.
- Lucy! - üvöltöttem. - Lucy, gyere ide!
- Á, nem fog idejönni - lihegte Timi, miközben újra nekiindultunk. - Meglátott egy macskát.
 Nem törődtem vele, továbbra is torkom szakadtából kiabáltam. - Lucy! Lucy! Lucy! Gyere már ide! Mondom gyere ide! Nem hallod?
- Mindenki minket bámul - jegyezte meg Timi, mintegy mellékesen.
- Mintha ez téged zavart volna valaha is. Luuucy!!
- Hagyd már abba! Megsüketülök tőled.
- Lu-u-cy-y!!
 Timi felsóhajtott.
- Mostanában kicsit sokat sóhajtozol, nem? - kérdeztem.
- Hát igen. Már én sem vagyok az igazi... Most hová lett?
- Nem tudom.
- Nem lehet, hogy bement valamelyik kertbe?
- De. Ott is van!
 Becsúsztunk a kanyarban, aztán nagy nehezen lefékeztünk a kavicsos úton. Lucy egy fa alatt állt, és ugatott, mint a veszedelem. Gyorsan odasiettem hozzá, és a nyakörvére kapcsoltam a pórázt. - Lucy! Nem szégyelled magad? Rossz kutya! - A kezemet csípőre tettem, és próbáltam minél dühösebben nézni. Bánatosan bámult rám. - Nem! Nem hatódok meg! Ilyet soha többé ne csinálj! Rossz kutya vagy.
 A macska gúnyosan nyávogva leugrott a fáról és elfutott, mire Lucy majdnem kitépte a kezemből a pórázt.
- Nem! Eszednél vagy? Lucy! - Erősen megrántottam a pórázt, hogy végre rám  figyeljen. - Az isten szerelmére, az csak egy ostoba macska!
- Jó, elég lesz már, gyere! Még kijönnek a háziak - sürgetett Timi.
- Oké, mehetünk. Lucy, gyere!
 A szokásosnál szorosabban fogtam a pórázt, és minden erőmet latba vetettem, hogy megtartsam a lassú tempót, amit én diktáltam, nem a kutyám. Reméltem rájön, hogy ez a büntetése. Az égen sötét felhők gyülekeztek.
- Nézd, mindjárt esni fog! - mondta Timi.
- Már csak ez hiányzott - morogtam.
 Amikor hazaértünk, gondosan bezártam a kaput, és hatszor ellenőriztem, mielőtt elindultunk.
- Egyszerűen nem hiszem el, hogy elfelejtettem bezárni a kaput! Még sosem fordult elő velem ilyesmi! - szörnyülködtem. Minden Richie miatt van! Ezt már csak fejben tettem hozzá, de azért elmosolyodtam a gondolatra.
- Még hányszor fogod elmondani? Különben nem zavar, csak gondoltam megérdeklődöm...
- Á, már nem sokszor. De akkor is! Hogyan bírtam nyitva felejteni? Még jó hogy Lucynek semmi baja nem lett.
 Timi felnevetett.
- Tudtam én, hogy nem fogod abbahagyni. De mit idegeskedsz? Nem történt semmi.
- De történhetett volna!
- De nem történt.
- Jó, igazad van.
- Ez neked újdonság? Nekem mindig igazam van.
- Hmm, tényleg - mosolyodtam el újra, de közben odaértünk a Yellow-hoz, és az üvegajtó előtt megtorpantam, ugyanis az elém táruló látványtól könnyek szöktek a szemembe.
 Elárultak.
 Bent a boxok között Tiffany Richie nyaka köré fonta a karját és megcsókolta...

6 megjegyzés:

  1. Szomorú vagyok ! Ugyan tudtam , hogy nem fog sokáig tartani a "Happy" rész , de akkor is ... Remélem azért hamar rendbejön a dolog :) Várom a folytatást !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ez már csak így van :) És igyekszem :)

      Törlés
  2. Na ebből mi lesz... Nagyon kíváncsi vagyok! Hamar hozd a kövit! :))

    VálaszTörlés
  3. Hát még most kezdem el olvasni a blogodat... És nagyon teszik örülök hogy olyan blogot is találtam végre amiben nincs 1D és semmi ilyen sztár sem.. Most én is szomorú lettem kicsit a végére hogy meglátta őket.. De bízok benne hogy ez csak egy félreértés és minden rendben lesz köztünk még ha nem is olyan hamar.! IMÁDOM kövit minél hamarabb.! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia! örülök, hogy tetszik :)
      igen, nekem is elegem van már abból, hogy minden blog csak a One Direction-ről szól..
      és igyekszem, tényleg, hamarosan ki is rakom a következőt, de megint meg vagyok csúszva, mint mindig.. :/

      Törlés